استخدام 09123902037

کلیه محصولات آریا ایمن همراه با گارانتی تعویض بدون قید و شرط و پشتیبانی کاملا پاسخگو، عرضه می شود.

کیفیت دوربین مداربسته نوشهر – 09123902037

کیفیت دوربین مداربسته نوشهر

در سال های گذشته که مشغول به فروش دوربین مداربسته در نوشهر بودم، به این نتیجه رسیدم که خیلی از مشتریان برایشان کیفیت تصویر دوربین مداربسته مهم است و می خواهند بدانند تفاوت اصلی دوربین های مداربسته در چیست؟
بطور کلی دوربین های مداربسته به چند دسته زیر تقسیم می شوند:
1. Analog
2. HDCVI
3. HDSDI
4. AHD
5. IP
هرکدام از این دوربین های مداربسته کاربرد خاص خود را دارند که باید در جای خود مورد استفاده قرار گیرند.
متاسفانه هر کدام از همکاران که با برند خاصی کار می کنند، تبلیغات همان برند را نیز خواهند کرد و این امر برای مشتری کمی گیج کننده شده است که بتواند بهترین دوربین با توجه به بودجه و کارایی آن را تهیه نماید.
من سعی کردم در این مقاله بصورت کوتاه هرکدام از این دوربین ها یا بهتر است بگوییم هرکدام از این تکنولوژی ها را معرفی کنم تا مشتریان عزیز بتوانند بهترین انتخاب را در خصوص تهیه دوربین مداربسته داشته باشند.
1. دوربین های Analog: این دسته از دوربین های مداربسته را می توان بعنوان قدیمی ترین و بی کیفیت ترین دوربین معرفی کرد که در حال حاضر که مشغول به نوشتن این مقاله هستم، این تکنولوژی کاملاً منسوخ شده است.
2. دوربین های HDCVI: این تکنولوژی مختص چند شرکت چینی بنام های داهوا، مکسرون، رستر و… می باشد. این دسته از دوربین های مداربسته دارای کیفیتی مناسب در بستر آنالوگ می باشند. بزرگترین ایرادی که می توان به این تکنولوژی گرفت، انحصاری بودن تکنولوژی و عدم رقابت در آن است.
3. دوربین های HDSDI: این دسته از دوربین ها نیز دارای کیفیتی به مراتب بالا تر از تکنولوژی HDCVI می باشند و علاوه بر انحصاری بودن، دارای قیمتی به مراتب بالاتر از تکنولوژی HDCVI است.
4. دوربین های AHD: این تکنولوژی اولین بار توسط شرکت Nextchip کره جنوبی به بازار معرفی شد و می توان گفت پر فروش ترین و رقابتی ترین تکنولوژی حال حاضر دوربین های مداربسته می باشد. این تکنولوژی در برند های مختلف، با کیفیت های مختلف و قیمت های متفاوتی به بازار عرضه می شود و از منظر نگهداری، بی دردسر ترین دوربین هم می باشد. این دسته از دوربین های مداربسته دارای کیفیت های 1 مگاپیکسل، 2 مگاپیکسل، 3 مگاپیکسل، 4 مگا پیکسل و 5 مگاپیکسل وارد بازار شده است که هرکدام دارای کیفیت تصویر متفاوتی می باشد که با مشورت کارشناس می توانید بهترین کیفیت را با توجه به محل و شرایط نصب دوربین ها انتخاب نمائید.
5. دوربین های IP: این دسته از دوربین ها دارای کیفیتی عالی و قیمتی بالاتر از سایر تکنولوژی های دوربین مداربسته است، ولی اگر نصاب ماهری برای این دوربین پیدا نکنید، تبدیل به بدترین دوربین در این رده خواهد شد. دقت بفرمائید که نصب دوربین های IP کار چندان ساده ای نیست و اگر نصاب دوربین مداربسته شما فرد متخصصی نباشد، به شدت دچار مشکلات متعددی خواهید شد.

در زیر سعی کردم تعدادی تصویر برای درک بهتر تفاوت این دوربین ها تهیه کنم:

دوربین مداربسته نوشهر

ariaimen1 ariaimen2 ariaimen3

تصویر فوق سایزهای تصویر دوربین های Analog با کیفیت های مختلف و همچنین دوربین های AHD با کیفیت 720P که معادل 1 مگاپیکسل است و نیز 1080P که تصویری با کیفیت 2 مگاپیکسل را ضبط می کند.
با کمی دقت در اندازه های تصویر فوق به این نتیجه می رسیم که هرچه دوربین با کیفیت تری تهیه کنیم، مسلماً هنگام وقوع سرقت، تصویری به مراتب کامل تر در اختیار خواهیم داشت.

 

ariaimen4

 

این تصویر نیز به خوبی نشانگر کیفیت دوربین های AHD و نیز آنالوگ می باشد.
در تصویر سمت راست به وضوح چهره ی فرد مورد نظر را در اختیار دارید، این در حالیست که در تصویر سمت چپ با چهره هایی غیر واضح روبرو هستیم.

این گوشه ای از تجربیات بنده در حیطه دوربین مداربسته نوشهر بوده است و امیدوارم این مقاله بتواند به گوشه ای از سوالات شما عزیزان پاسخ داده باشد.
در آینده منتظر مقالات دیگری از سوی شرکت آریا ایمن باشید.

مهندس اکبری – 09123902037
دوربین مداربسته در نوشهر و حومه

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آریا ایمن -دوربین مداربسته - دزدگیر اماکن - جک درب کنترلی پارکینگ
دفتر مرکزی: نوشهر-فردوسی شمالی-سمت بندر-آریاایمن 09123902037 info[at]ariaimen.ir

آریا ایمن، مجموعه ای تخصصی در حیطه فروش جزء، پخش عمده، نصب و خدمات پس از فروش دوربین مداربسته، دزدگیر اماکن، جک درب کنترلی، خانه هوشمند، کرکره برقی، سیستم اعلام حریق، گیت فروشگاهی و دستگاه حضور غیاب در استان مازندران می باشد.